Jak przygotować się do zimowych treningów biegowych?

  • by

O ile treningi biegowe, które przeprowadzamy w letnie miesiące są przyjemne i dość łatwe do zrealizowania, prawdziwą próbą determinacji biegacza i jego motywacji są treningi, jakie będą miały odbywać się porą jesienno-zimową, kiedy pogoda na zewnątrz zdecydowanie nie zachęca do wychodzenia. Wówczas też znacznie bardziej problematyczne staje się to, w jaki sposób dobierać elementy swojego stroju, aby nie zmarznąć, ale też aby się nie przegrzać. Istotna jest też w końcu wygoda, a także to, aby trening biegowy nadal mógł być dla nas czymś przyjemnym.

 O ile możemy nie odczuwać jej braku w lecie, o tyle jesienią staje się już ona naprawdę kluczowa. Miękka i naturalna bawełna w kontakcie z potem zaczyna nasiąkać i niełatwo wysycha, a tym samym może oznaczać cześć treningu w mokrej koszulce, co w połączeniu z pierwszym chłodem i wiatrem daje nam prostą receptę na przeziębienie. Dlatego też najlepiej od razu zaopatrzyć się w specjalną bieliznę termoaktywną, a na zimę- cieplejszą bielizną sportową termiczną. Ma ona takie właściwości, że odprowadza pot na zewnątrz i szybko wysycha.

Koniecznym wyposażeniem jest też oczywiście odpowiednia kurtka- jednocześnie ciepła, ale też lekka, chroniąca przed opadami atmosferycznymi, a także przed wiatrem. Obowiązkowym wyposażeniem jest też czapka, a także rękawiczki. Dodatkowo, chcąc trenować po zapadnięciu zmroku- a zimą bardzo szybko robi się ciemno- pamiętajmy o odblaskach, a także o lampce czołowej. Uzupełnieniem stroju treningowego jest zabraniem ze sobą telefonu ze specjalną aplikacją, która pomoże nam mierzyć parametry naszego treningu.

Odpowiedni jest też dedykowany do tego celu zegarek sportowy. Pamiętajmy również o tym, aby odpowiednio przystosować swoje obuwie do tego, że trasa może być oblodzona lub też zaśnieżona, a więc w konsekwencji- znacznie bardziej śliska. Do noszenia pod szyją sprawdzi się dedykowany sportowcom buff.